Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2009

ΥΠΟΚΛΙΣΗ ΣΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

Ένα τέλειο κοριτσάκι μου είπε μία μέρα μία φράση που με παίδεψε για πολύ καιρό. "Βασικό συστατικό του έρωτα είναι ο θαυμασμός". Επί δύο μήνες προσπαθούσα να αποφασίσω άμα θα δεχτώ αυτή τη φράση. Μου 'ταν δύσκολο να πω ότι ισχύει γιατί μου είχε ακουστεί κάπως εγωιστική. Δηλαδή έλεγα τί είναι ο έρωτας; Μία συνεχής προσπάθεια να σε θαυμάζει ο άλλος; Τελικά πιστεύω το ξεκαθάρισα μέσα μου κάπως.
Ο θαυμασμός είναι βασικότατο χαρακτηριστικό για να ξεχωρίσεις κάποιον από τη μάζα. Άμα ένας άνθρωπος έχει κάποια στοιχεία που θαυμάζεις πάνω του, τον επιλέγεις από τους υπολοίπους και περνάς περισσότερο χρόνο μαζί του. Αυτό όμως δεν πάει κατ' ανάγκην στο ερωτικό κομμάτι. Μπορεί, και λογικά πρέπει να θαυμάζεις τον κολλητό σου, την οικογένεια σου και γενικά τους ανθρώπους που αγαπάς. Οι άνθρωποι που δεν έχουν κάτι πάνω τους να θαυμάσεις (πχ το χιούμορ τους, την αξιοπρέπειά τους, την ορθότητα του λόγου τους, την ομορφιά τους κτλ) σου φαίνονται βαρετοί για να ασχοληθείς μαζί τους.
Ο θαυμασμός όμως μπορεί να μην κρατήσει για πολύ καιρό. Εξαρτάταται από 3 παράγοντες: 1) αν τα κριτήρια του θαυμασμού είναι πρόχειρα καθορισμένα. Δηλαδή άμα στην ουσία θαύμαζες κάποιον για έναν λόγο, που στην ουσία δεν άξιζε τη βαρύτητα που του έδωσες καθώς δεν ήταν τόσο μοναδικός. 2) άμα υπάρξει απομυθοποίηση εξ' αιτίας κάποιου περιστατικού. Μπορείς π.χ. εύκολα να το παίζεις αξιοπρεπής και αξιόπιστος στα λόγια αλλά είναι πολύ πιο δύσκολο να το εφαρμόσεις στην πράξη και 3) αν στην ουσία δεν θαύμαζες τον άλλο, αλλά θαύμαζες τον εαυτό σου όταν ήσασταν μαζί.
Δεν ξέρω άμα έχω δίκιο ή άδικο αλλά ήταν η εξήγηση που κατέληξα και πληρούσε αρκετές από τις ιδιότητες που έχω στο μυαλό μου για τις ανθρώπινες σχέσεις. Το σίγουρο είναι πως αυτή η ανάρτηση θα συνεχιστεί κάποια στιγμή, σύντομα...


Δεν υπάρχουν σχόλια: