Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Έχω κάποιες απορίες που αφορούν την σημερινή εκπαίδευση και θα ήθελα να μου τις απαντήσει κάποιος.

- Είναι δωρεάν τα συγγράμματα στα πανεπιστήμια;; Ποιός πληρώνει τους εκδότες, οι οποίο κάνουν ένα βιβλίο των 500 σελίδων 3 διαφορετικά των 150 (και κάτι);; Είναι σκάνδαλο όντως αυτό που αποδείχθηκε πως οι εκδότες έχουν δηλωμένα να δώσουν 600 πχ βιβλία, τελικά έρχονται 200 φοιτητές, και τα υπόλοιπα 400 βιβλία (που μένουν) τα πουλούν ξανά ενώ έχουν πάρει ήδη τα λεφτά για αυτά από το κράτος;;; Οι παρατάξεις γνωρίζουν την μακροχρόνια κατάσταση;;

-Έχει καλούς καθηγητές το ελληνικό πανεπιστήμιο;; Αφού υπάρχει αξιολόγηση ήδη δεν πρέπει να είναι καλοί;; Παίζει ρόλο που η αξιολόγηση των καθηγητών γίνεται από το ίδιο το πανεπιστήμιο και όχι από την κοινωνία;; Δημιουργούνται σχέσεις διαφθοράς έτσι;; Μπορεί ένας οργανισμός να κρίνει αντικειμενικά τα στελέχη του όταν υποτίθεται ότι χρηματοδοτείται από την κοινωνία και λογοδοτεί σε αυτήν;; Οι παρατάξεις έδιωξαν ποτέ έναν "κακό" καθηγητή;;

-Υπάρχει δημοκρατία στις συνελεύσεις;; Τα βασικά στοιχεία της δημοκρατίας δεν είναι σέβομαι την άποψη του άλλου και σέβομαι τον διάλογο (μη φωνάζοντας κτλ);; Πόσοι αποφασίζουν εκ μέρους του φοιτητικού κινήματος;; Οι φοιτητές γιατί δεν πάνε τότε στις συνελεύσεις;; Φταίει το 85% ή το 15%;; Οι παρατάξεις σέβονται την γενική συνέλευση;; Οι παρατάξεις σέβονται τα αποτελέσματά της;;

-Οι φοιτητές που είναι πάνω από 10 χρόνια σε μία σχολή τι προσφορά κάνουν στην κοινωνία;; Πότε πρέπει να βγει στην αγορά εργασίας ένας παραγωγικός νέος;; Οι φοιτητές αυτοί τυγχάνει να έχουν σχέση με τις φοιτητικές παρατάξεις;;

-Είναι η δημόσια παιδεία μία "δωρεάν επένδυση" που θα έχει τουλάχιστον κάποια βασικά αποτελέσματα;; Είναι δωρεάν;; Πόσα φροντιστήρια γίνονται πριν την είσοδο στα ΑΕΙ - ΤΕΙ;; Πόσα λεφτά σπαταλούνται σε βοηθήματα;; Τουλάχιστον το πτυχίο που παίρνεις μετά έχει κάποιο αντίκρυσμα;; Αν είναι να το πληρώνεις ακριβά δεν πρέπει να αναγνωρίζεται διεθνώς;; Οι παρατάξεις ποιά δωρεάν παιδεία θέλουν;

-Υπάρχει ελευθερία των απόψεων και των ιδεών στα πανεπιστήμια;; Μπορεί να μιλήσει ένας αντιπαραταξιακός στη γενική συνέλευση χωρίς να λιντσαριστεί;; Οι παρατάξεις υπερασπίζονται τόσα χρόνια το άσυλο ιδεών εντός του πανεπιστημίου;;

-Ποιες υποχρεώσεις έχει ο σύγχρονος φοιτητής απέναντι στην κοινωνία;; Πέρα από το ζήτα ζήτα ζήτα κοινωνικές ευαισθησίες περνάει στο "εγώ δίνω";; Οι παραταξιακοί ως σύγχρονοι φοιτητές τι υποχρεώσεις έχουν απέναντι στην κοινωνία;;


Τέλος πάντων τα ερωτήματα που μπορούν να προκύψουν είναι πολλά. Τα κάνω, μάλλον περισσότερο στον εαυτό μου, σαν τσίμπημα που με διώχνει από το όνειρο και με επαναφέρνει στον παράδεισο που λέγεται σύγχρονο ελληνικό πανεπιστήμιο.
Επίσης από ότι φαίνεται από το άρθρο το θέμα δεν είναι ο νόμος. Αρκετά πράγματα από αυτά έπρεπε να τα είχε διασφαλίσει και το υπάρχον νομοθετημένο σύστημα. Και ο νέος νόμος δεν σημαίνει ότι λύνει τα προβλήματα τώρα που περάστηκε. Σημασία έχει το πως θα εφαρμοστεί, καθώς λάθος εφαρμογή μπορεί να δημιουργήσει παραπάνω προβλήματα.
Και έρχεται η τελευταία ερώτηση. Ποιοί ευθύνονται για την μη εφαρμογή του;; Προφανώς όχι ένας. Πολλοί. Και τους ξέρουμε όλοι. Πολιτκοί, πολιτικοί-καθηγητές, τσάτσοι των πανεπιστημίων,παρατάξεις και μουγκοί φοιτητές τόσα χρόνια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: